Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

MADR: Politicile şi strategiile din domeniul agriculturii şi oportunităţile de investiţii, în prim plan la "Săptămâna Verde"

saptamana-verde-6
România va prezenta, la actuala ediţie a “Săptămânii Verzi” de la Berlin, politicile şi strategiile din domeniul agriculturii şi dezvoltării rurale, dar şi oportunităţile de investiţii pentru dezvoltarea de noi relaţii comerciale cu impact pozitiv asupra creşterii competitivităţii şi a exporturilor pe pieţele internaţionale, informează, marţi, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rural (MADR).

Expoziţia Internaţională pentru Industrie Alimentară, Agricultură şi Horticultură “Săptămâna Verde” (Grune Woche) se desfăşoară în perioada 15 - 24 ianuarie 2016 la Berlin (Germania) iar participarea României cu stand la această manifestare a devenit o tradiţie, în condiţiile în care România este prezentă din anul 2003.
Pe lângă rolul de platformă de afaceri, "Săptămâna Verde” (Grune Woche) are şi caracterul unui festival al tradiţiilor gastronomice şi folclorice cu impact mediatic de anvergură în Germania, dar şi pe plan mondial.
“În 2016, România va participa cu un stand de informare în care vor fi prezentate politicile şi strategiile Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Acestea, precum şi oportunităţile de afaceri pe care le oferă ţara noastră, vor face obiectul unor întâlniri şi discuţii cu omologii prezenţi şi delegaţiile acestora. Alături de standul MADR, se vor regăsi şi producători din judeţele Caraş-Severin, Cluj, Argeş, Maramureş care vor expune produse din carne, miere, conserve din legume şi fructe, siropuri, vin etc. Nu vor lipsi nici tradiţiile şi obiceiurile româneşti”, a declarat ministrul Agriculturii, Achim Irimescu.
Şeful MADR va participa la deschiderea oficială din 15 ianuarie, precum şi la o serie de evenimente organizate cu prilejul acestei expoziţii, unul dintre acestea fiind Forumul Global al Alimentaţiei şi Agriculturii organizat de Ministerul Federal al Agriculturii şi Alimentaţiei, care are ca temă 'Cum să hrănim oraşele? - agricultura şi zona rurală în era urbanizării'.
"Pornind de la faptul că mai mult de trei sferturi din populaţia globală va trăi în mediul urban până în anul 2050, securitatea alimentară este un aspect esenţial în procesul de urbanizare, iar agricultura durabilă joacă un rol important dezbaterea are ca scop identificarea celor mai bune soluţii pentru a face faţă provocărilor perioadei următoare. Principalele idei care vor fi supuse dezbaterii vizează: corelarea eficientă a cererii din mediul urban cu oferta din mediul rural; accesul fermierilor, în principal a micilor fermieri, pe lanţul alimentar cu sprijin pentru asigurarea capacităţilor de depozitare, procesare şi transport; risipa alimentară trebuie minimizată, iar oportunităţile de recirculare a nutrienţilor maximizate", precizează comunicatul MADR.
În finalul Summit-ului va fi semnată Declaraţia finală care concluzionează că urbanizarea are nevoie de un sector agricol durabil - agricultura şi zonele durabile sunt furnizori vitali de alimente, factori cheie pentru securitatea alimentară a populaţiei urbane şi încurajarea parteneriatelor dintre zonele urbane şi rurale pentru a planifica şi a administra urbanizarea în scopul utilizării întregului potenţial al sectorului agricol pentru a hrăni oraşele.

După primele trei trimestre din 2015, România a intrat pe excedent în comerţul cu produse agroalimentare, exporturile avansând cu 7,6% faţă de perioada corespunzătoare din 2014, până la 4,2 miliarde de euro, în timp ce importurile au
totalizat 4,16 miliarde euro, un plus de 17,3%, potrivit datelor centralizate de Ministerul Agriculturii.
"Excedentul comercial al schimburilor de produse agroalimentare din primele nouă luni ale anului 2015 a fost de 31,1 milioane de euro, în scădere puternică faţă nivelul de 349,6 milioane de euro înregistrat în aceeaşi perioadă din 2014. România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 4,2 miliarde de euro, cu 297,1 milioane de euro mai mult faţă de perioada corespunzătoare din 2014, iar importurile, în sumă de 4,16 miliarde de euro, au crescut în ritm mai intens, depăşind cu 615,6 milioane de euro valoarea consemnată în primele nouă luni din 2014", arată datele MADR.
Uniunea Europeană a fost principalul partener în comerţul agroalimentar al României. Astfel, în primele nouă luni din anul 2015, livrările de produse agroalimentare către această destinaţie au avut o pondere valorică de 63%, iar achiziţiile din statele membre au deţinut o pondere de 80,8%.

Sursa: AGERPRES

Înapoi la știri

blog comments powered by Disqus