Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

Agricola Bacău - încasări de 10 milioane euro din vânzarea cărnii de pasăre


Producătorul român de carne Agricola Bacău a încasat în primele zece luni ale anului circa zece milioane de euro din exporturile de carne de pasăre, cantitatea plasată pe pieţele externe reprezentând 20% din producţie, potrivit datelor furnizate joi de companie.

Din punct de vedere valoric, Agricola a încasat, în 2012, din carnea de pasăre, cu 3% mai multă valută decât în 2011.
Potrivit sursei citate, pieptul de pui şi puiul grill Agricola au, fiecare, o pondere de 40% din totalul exporturilor companiei în 2012, care au ca destinaţii ţări precum Germania, Ungaria, Italia, Franţa, Grecia, Bulgaria, Olanda.
"Menţionam, încă de anul trecut, că ne interesează piaţa Marii Britanii, unde deja colegii de la Europrod livrează de aproape doi ani produse de tip ready-meal. Colegii de la Salbac sunt activi pe pieţele externe începând cu anul 2011", a declarat preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.
Europrod, compania din cadrul Grupului Agricola specializată în produse ready-meal şi semipreparate din carne, are ca principală destinaţie a exporturilor Marea Britanie (alături de Irlanda şi Malta), unde anul acesta au crescut - în primele 10 luni - cantităţile livrate cu 60% faţă de anul 2011, cu încasări de circa 400.000 de euro.
Alte 300.000 euro reprezintă valoarea exporturilor de mezeluri şi specialităţi pe care Salbac le-a realizat în primele luni ale acestui an - primul an în care această companie face export. Principalele pieţe unde ajung specialităţile din carne şi salamurile Agricola sunt Italia (64%), Spania (35%) şi, mai recent, Marea Britanie.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, în septembrie 2012 împlinind 20 de ani de la înfiinţare. În 2011, Agricola deţinea 15% din piaţa cărnii de pui, era lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal. Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 53,2% cotă de piaţă în valoare (Nielsen, iunie - iulie 2012).


Înapoi la știri
blog comments powered by Disqus