Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

În pieţe ar putea fi create zone speciale unde vor vinde direct producătorii


Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) încearcă să elimine intermediarii din pieţe prin crearea unor zone speciale unde vor vinde direct producătorii, a declarat, miercuri, ministrul de resort, Daniel Constantin, la lansarea programului "Bunătăţi din România".

Potrivit acestuia, MADR a iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea legislaţiei privind certificatul de producător, această măsură fiind menită să ajute producătorul agricol să-şi desfacă mai uşor produsele.
"Practic, încercăm să eliminăm intermediarii din pieţe, dar nu la modul de a încălca oarecum concurenţa. Vom diferenţia în pieţele din România zonele unde va vinde direct producătorul agricol şi zonele unde vor fi intermediarii. În felul acesta, consumatorul trebuie să ştie foarte clar care sunt produsele comercializate direct de producător şi cele vândute de intermediar, care probabil vor avea şi un adaos comercial", a explicat Constantin.
Acest proiect de HG se află în dezbatere publică şi îşi va urma cursul legislativ.
"Cred că într-o perioadă scurtă va fi aprobat în Guvern", a subliniat ministrul.

Daniel Constantin a participat, miercuri, la lansarea de către Metro România a programului "Bunătăţi din România", susţinut de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care vizează încurajarea consumului de produse româneşti prin realizarea de parteneriate cu producătorii români.
În program participă peste 90 de producători autohtoni, care oferă diverse categorii de produse precum peşte, carne, preparate din carne, lactate, brânzeturi, legume şi fructe, pâine şi produse de panificaţie, vinuri şi conserve.
Condiţia principală pentru participarea la program este respectarea standardelor de calitate impuse de Metro România, precum şi utilizarea unor procese care pot asigura trasabilitatea produselor.

"Bunătăţi din România" continuă direcţia iniţiată de programul "D-ale Noastre", primul program din România cu susţinerea producătorilor locali de legume, lansat în luna mai de companie, în cadrul căruia Metro România asigură distribuţia produselor în reţeaua sa şi oferă asistenţă pe tot parcursul producţiei.
"Alături de legumele autentice ale noastre, proiectul "Bunătăţi din România" completează oferta de produse româneşti disponibile în Metro Cash&Carry România atingând astfel aproximativ 75% din totalul sortimentului comercializat pentru categoriile de produse menţionate (circa 4.000 de articole din totalul sortimentului românesc)", a declarat Anca Vizireanu, director Cumpărări produse alimentare Metro Cash&Carry România.
Prin întreaga platformă de susţinere a producătorilor români, Metro România încurajează dezvoltarea unor sectoare cheie ale economiei.


Înapoi la știri
blog comments powered by Disqus