Euroferma

Emisiune pentru țărani deștepți …

500 de tone de legume şi fructe din producţia autohtonă, vândute la hipermarketurile Real, cu preţuri reduse


Hipermarketurile Real din ţară vor pune în vânzare peste 500 de tone de legume şi fructe din producţia autohtonă, la preţuri reduse cu până la 40%, până pe 25 septembrie 2012, a anunţat miercuri retailerul german, printr-un comunicat de presă.

"Pentru o economie sănătoasă este vital să existe locuri de muncă şi noi putem face asta sprijinind afacerile dezvoltate în România, pentru creşterea gradului de bunăstare al populaţiei. Totodată evităm importurile, care devin din ce în ce mai scumpe, deodată cu devalorizarea monedei locale în raport cu monedele de referinţă. Trebuie să folosim resursele pe care le oferă economia internă pentru a nu adânci unele dezechilibre economice importante, din cauza unui nivel ridicat al importurilor şi prin deteriorarea deficitului de cont curent", a declarat Michel Lamoot, director general al Real Hypermarket România.

Estimările iniţiale arată căReal va pune în vânzare peste 500 de tone de legume şi fructe din producţia autohtonă, de la prune, struguri şi mere până la gogonele, vinete, ceapă albă şi roşie, castraveţi cornichon, ardei capia roşu, varză roşie, morcovi, păstârnac, hrean, ţelina, usturoi, unele dintre acestea, precum ceapa, usturoiul şi ardeiul roşu fiind disponibile atât la kilogram cât şi pe funie, pentru un plus de savoare.
Dobrică Ion, din comuna Vidra, Ilfov, administrator Dolmar Com SRL, livrează de doi ani în reţeaua Real, atât direct către 4 magazine din Bucureşti cât şi în platformă. De asemenea, Monica Gugui de la Smart Fruit SRL livrează de peste 4 ani de zile către Real în platforma ultra-fresh, având o creştere de 20% an a cifrei de afaceri cu real,-.

Programul "Produceţi româneşte, vindem româneşte", lansat de Real a organizat până acum forumuri de informare şi târguri de achiziţii pentru producătorii din Timiş, Bihor şi Constanţa, în parteneriat cu autorităţile locale din cele trei judeţe, precum şi câteva zeci de ediţii ale târgurilor de produse tradiţionale şi ecologice, sub genericul 'Savoarea gustului de odinioară'. Totodată, la nivelul tuturor magazinelor se desfăşoară periodic târguri dedicate anumitor categorii de produse, de provenienţă exclusiv românească (mere, cireşe, cartofi, trufandale etc.).
Cele mai importante rezultate sunt însă contractele de furnizare semnate cu producătorii locali. În prezent, aproximativ 90% dintre partenerii de afaceri ai Real Hypermarket România sunt companii româneşti. În sectorul alimentar, Real colaborează cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse româneşti, cu desfacere locală, regională sau naţională. De la începutul programului, numărul furnizorilor locali s-a mărit cu 20%, adică cu peste 90 de noi furnizori.

În cazul unor categorii de produse s-au înregistrat creşteri spectaculoase ale volumelor comercializate din piaţa internă: mere (peste 2.000 de tone în sezonul 2011/2012, cu peste 40% mai mult decât în anul anterior), cartofi (peste 1.000 de tone), căpşuni (cu 38% mai mult decât în 2011) etc.
Creşteri semnificative de volume vândute au fost înregistrate şi de către furnizorii din zona micii industrii procesatoare (paste făinoase, preparate din carne, conserve de legume, miere etc.), care au raportat chiar dublarea vânzărilor după listarea în hipermarketurile Real.


Înapoi la știri
blog comments powered by Disqus